Lehké setrvačníky

Odlehčování rotačních součástí ve sportovních motorech je velice dobře známá skutečnost. V sériovém provedení nutí výrobce řada důležitých hledisek k tomu, aby jejich motory splňovaly ty nejnáročnější parametry - vyváženost chodu, tichost motoru, vibrace, emisní limity. Od těchto, zdánlivě pro nás úpravce, nedůležitých parametrů, které sportovní motor nemusí až tak vždy splňovat, se můžeme dostat, pomocí určitých přesných zásahů do vyváženosti chodu, až k maximálnímu možnému využití celého potenciálu v oblasti okamžitého nárůstu otáček motoru do požadovaných hodnot.

Jednou z méně náročných úprav je výměna stávajícího těžkého, někdy dvouhmotnostního setrvačníku, vážícího často až 16 kg, za jednoduchý, lehký, ale přesto dostatečně dimenzovaný pro přenos krouticích momentů upraveného sportovního motoru. Tyto jednoduché setrvačníky, které vyrábíme z kovaných a tvrzených duralů s ocelovou třecí plochou (vložkou), vážící od 3,5 kg jsou dostatečně konstruovány pro přenos krouticích momentů až 700 Nm (zatím odzkoušeno) a je možné je montovat dle potřeby i na sériové přítlačné talíře.

Dále potom pro speciální závodní motory a lehké kovokeramické spojky nabízíme setrvačníky vážící od 1,7 kg, na které ale nelze montovat sériové přítlačné talíře. Výhodou těchto lehkých setrvačníků je využití maximálního zrychlení rotačních součástí motoru (dosažení optimálních provozních otáček). Drobnou nevýhodou takto upravených motorů jsou nepatrné vibrace při volnoběžných otáčkách, ale tyto vibrace nemají žádné destruktivní účinky, pakliže jsou setrvačníky, spojky a přítlačné talíře dokonale dodatečně vyváženy.